Vraag, klacht of suggestie?
We helpen je graag.

We staan voor je klaar!

Heb je een vraag, klacht of suggestie? Laat het ons weten via chat of email.

Meer weten over bestellen via Goldspoon?

Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

Heb je een vraag, klacht of suggestie?

Email ons via hallo@goldspoon.nl. We reageren op maandag t/m vrijdag binnen 24uur.

Veelgestelde vragen

Antwoord op (bijna) al je vragen!

Bestellen & verzenden

Hoe kan ik bestellen op Goldspoon.nl?
Een bestelling plaatsen in onze webshop is heel eenvoudig: klik in het hoofdmenu op ‘BESTELLEN’. Kies hier je menuvoorkeur, aantal gerechten en bezorgfrequentie. Daarna stel je je menu samen. En voeg je desgewenst extra producten toe. Tot slot vul je je contactgegevens en je eerste bezorgdatum in en kies je je betaalmogelijkheid. Controleer of alle gegevens kloppen en rond je bestelling af. Daarna gaan wij aan het werk om alles voor jouw eerste bestelling klaar te zetten.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je kunt in onze webshop eenmalig met iDEAL betalen. Kies je voor een abonnement dan betaal je de eerste keer via iDEAL. De volgende bestellingen binnen je abonnement zullen we via SEPA incasso afschrijven van je rekening.

Is er een minimaal order bedrag?
In onze webshop is geen minimaal orderbedrag, wel worden de kosten per portie goedkoper indien je meer stuks per levering afneemt.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Al onze bestellingen worden met speciaal transport geleverd door onze bezorgdienst waardoor wij voldoen aan de hoogste richtlijnen voor de voedselveiligheid. De verzendkosten die we in rekening brengen zijn €5,99.

Waar leveren jullie?
We bezorgen Goldspoon in heel Nederland. Dus woon je op de Wadden, in Maastricht of in de Achterhoek. We kunnen overal bij iedereen Goldspoon bezorgen.

Hoe worden mijn producten verzonden?
Onze producten worden bezorgd door onze bezorgpartner PostNL. Zij bezorgen met transport dat aan de hoogste richtlijnen voor voedselveiligheid voldoet. Zo weten we zeker dat onze producten veilig, gekoeld en op tijd bij jou thuis aankomen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wanneer je jouw maaltijdbox bestelt, kun je zelf aangeven op welke datum jouw abonnement in gaat. Wij leveren op woensdag uit. PostNL komt 09:00 en 11:00u. Ben er niet, dan komen ze in de middag na 17uur nogmaals terug.

Moet ik thuis zijn bij levering?
Omdat de producten meteen in je koelkast of vriezer moeten, is het belangrijk om thuis te zijn bij levering. Indien je niet thuis bent maak goede afspraken met de buren :)

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Wanneer je jouw maaltijdbox bestelt, kun je zelf aangeven op welke datum jouw abonnement in gaat. Wij leveren op woensdag uit. PostNL komt 09:00 en 11:00u. Ben er niet, dan komen ze in de middag na 17uur nogmaals terug.

Als je niet thuis bent, wordt geprobeerd om je bestelling bij je buren af te geven.

Waar is Goldspoon nog meer verkrijgbaar?
Daarnaast staan we open voor retail / food service / horeca locaties om Goldsoon aan te bieden. Mocht je interesse hebben in Goldspoon voor jouw onderneming; stuur ons een berichtje via: hallo@goldspoon.nl

Abonnementen

Hoe werkt een abonnement?
Geef je menuvoorkeur, aantal maaltijden en bezorgfrequentie (eenmalig, elke 2 of elke 4 weken) door op de bestelpagina. Vervolgens geef je de maaltijdkeuze door en voeg je eventueel extra producten toe aan je abonnement. Daarna maak een account aan, vul je gegevens in en reken je gekozen abonnement af. Voor elke bezorging ontvang je van ons bericht en kun je jouw maaltijdkeuze voor de volgende bestelling makkelijk aanpassen.

Hoe sluit ik een abonnement af?
Via onze bestel-pagina loop je stap voor stap door het afsluiten van het abonnement. Waarbij het start met het doorgeven van je menuvoorkeur en bezorgfrequentie. Daarna kies je uit ons menu de door jou gewenste maaltijden en eventueel extra’s. Vervolgens geef je je bezorgadres door, startdatum en reken je af. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling. Je kunt je bestelling aanpassen tot het moment van deadline voor wijzigen.

Hoe vaak ontvang ik mijn Goldspoon menu?
Je bepaalt zelf of je elke 2 weken of elke 4 weken Goldspoon geleverd krijgt. Je kunt je abonnement in je eigen account zelf wijzigen, stopzetten of pauzeren. Ben je een weekje op vakantie of afwezig? In 'Mijn Abonnement' kun je zelf de volgende leverdatum aanpassen naar een later moment.

Hoeveel gerechten zitten er in een abonnement?
Je bepaalt zelf hoeveel maaltijden je in je abonnement toevoegt. Goldspoon maaltijden zijn verpakt per 2 porties. De kosten per portie dalen naar mate je meer maaltijden toevoegt aan je abonnement.

Hoe kan ik mijn abonnement aanpassen?
Je kunt je abonnement aanpassen, pauzeren of stopzetten door in te loggen in je account van je abonnement. Log in met je e-mailadres en wachtwoord en klik op ‘Mijn Abonnement’ om te wijzigen.

Hoe kan ik mijn maaltijdkeuze & extra’s aanpassen?
Het wijzigen van jouw maaltijdkeuze & extra’s doe je door in te loggen in je account op de website met je e-mailadres en wachtwoord.

Je meest recente maaltijdkeuze & extra’s onthouden we. Mocht je je maaltijdkeuze en/of extra’s niet wijzigen voor jouw volgende levering (of als de deadline tot wijzigen is verstreken). Dan leveren we automatisch jouw voorgaande bestelling uit. Indien je initieel geen maaltijdkeuze hebt gemaakt, zal Goldspoon op basis van jouw menuvoorkeur en abonnementskeuze een selectie maken.

Als reminder om je maaltijdkeuze & extra’s aan te passen, sturen we je ruim van te voren een e-mail.

Het wijzigen van jouw maaltijdkeuze & extra’s voor jouw eerstvolgende bestelling kan vanaf de afleverdatum van je laatste bestelling tot 22:30u vier dagen vóór jouw eerstvolgende leverdatum.

Bijv. staat jouw levering gepland op een woensdag; dan kun je jouw maaltijdkeuze & extra’s wijzigen tot 22:30uur op de zaterdagavond ervóór. Daarna is het niet meer mogelijk jouw maaltijdkeuze voor die levering te wijzigen.


Wat is de deadline van wijzigen van mijn maaltijdkeuze of extra’s?
Het wijzigen van jouw maaltijdkeuze & extra’s voor jouw eerstvolgende bestelling kan vanaf de afleverdatum van je laatste bestelling tot 22:30u vier dagen vóór jouw eerstvolgende leverdatum. Bij een abonnement ontvang je een automatisch gegeneerde email die je op de hoogte stelt dat je je maaltijdkeuze kan aanpassen.


Bijv. staat jouw levering gepland op een woensdag; dan kun je jouw maaltijdkeuze & extra’s wijzigen tot 22:30uur op de zaterdagavond ervóór. Daarna is het niet meer mogelijk jouw maaltijdkeuze voor die levering te wijzigen.

Het wijzigen van jouw maaltijdkeuze & extra’s doe je door in te loggen in je account op de website met je e-mailadres en wachtwoord. Je meest recente maaltijdkeuze & extra’s onthouden we. Mocht je je maaltijdkeuze en/of extra’s niet wijzigen voor jouw volgende levering (of als de deadline tot wijzigen is verstreken). Dan leveren we automatisch jouw voorgaande bestelling uit. Indien je initieel geen maaltijdkeuze hebt gemaakt, zal Goldspoon op basis van jouw menuvoorkeur en abonnementskeuze een selectie maken.

Als reminder om je maaltijdkeuze & extra’s aan te passen, sturen we je ruim van te voren een e-mail.

Hoeveel kost een abonnement?
Je bepaalt zelf hoeveel maaltijden je in je abonnement toevoegt. Goldspoon maaltijden zijn verpakt per 2 porties. De kosten per portie dalen naar mate je meer maaltijden toevoegt aan je abonnement.

Hoe betaal je een abonnement?
Abonnementen kunnen alleen worden betaald door middel van iDEAL SEPA incasso, waarvan automatisch de kosten voor je abonnement inclusief de kosten van de door jou gekozen extra producten worden afgeschreven.

Kun je zelf de volgende leverdatum aanpassen?
Ben je een weekje op vakantie of afwezig en wil je de volgende leverdatum wijzigen. Dat kan! Als je je volgende leverdatum wilt aanpassen naar een ander moment, log dan in en kijk bij 'Mijn Abonnement'. Hier kun je met 1 druk op de knop je volgende leverdatum aanpassen.

Gerechten

Wat krijg ik als gerechten bestel?
Onze gerechten bestaan uit: maaltijd componenten voor twee personen. Bijv. een pastasaus, curry, chili of rendang.
Je kunt zelf in het menu kiezen om er bijvoorbeeld pasta, rijst of noedels bij te bestellen.

Bekijk ons menu om te zien welke recepten we voor jou hebben.

Wat maakt de Goldspoon gerechten uniek?
We helpen jouw met de voorbereidingen in de keuken.
Onze chefs ontwikkelen eigen recepturen. Vol op smaak en altijd Nutriscore A of B.
Alle ingrediënten worden zorgvuldig gewassen, geschild en gesneden.
Daarna nemen we alle tijd om te koken en langzaam te stoven.
Zo komen al onze gerechten vol op smaak.
Elke keer weer zet jij gemakkelijk & snel echt lekker eten op tafel.
Géén stress of gedoe. Wél altijd echt lekker & goed eten op tafel in 10 minuten.

Zijn de gerechten gezond?
Ja! Onze chefs ontwikkelen eigen recepten. Het uitgangspunt is dat al een grootdeel van onze recepten minimaal altijd Nutriscore A of B zijn. En we hanteren een gevarieerd menu, zodat we je een ruime keuze bieden om altijd iets goeds op tafel te zetten.

Kan ik mijn recept suggesties doorgeven?
Ja, leuk! als je goede ideeën hebt voor je lekkere gerechten die we moeten opnemen in ons assortiment, stuur ons dan een bericht via hallo@goldspoon.nl

Zijn de gerechten geschikt voor kinderen?
Ja, zeker! Kleine en grote kinderen kunnen onze gerechten goed eten. Let wel op: sommige gerechten zijn erg pittig, deze adviseren we niet om aan kinderen voor te schotelen. De mate van pittigheid staat op de gerechten vermeld.

Bevatten de gerechten allergenen?
Ja, een aantal van onze producten bevatten allergenen. Lees daarom op onze website en op onze verpakkingen altijd goed de ingrediëntendeclaratie. De allergenen zijn vetgedrukt op deze declaratie. Omdat in onze keuken wordt gewerkt met veel verschillende ingrediënten kunnen altijd sporen van diverse allergenen voorkomen.

Zijn de gerechten biologisch?
Onze producten zijn niet officieel biologisch gecertificeerd. We proberen zo veel mogelijk biologische ingrediënten te gebruiken, maar omdat we ook betaalbaar en toegankelijk willen blijven, zijn nog niet alle ingrediënten biologisch. We streven er wel naar de beste ingrediënten te gebruiken voor onze producten en deze zoveel mogelijk lokaal te verkrijgen.

Wat kosten jullie producten?
Je bepaalt zelf hoeveel maaltijden je in je abonnement toevoegt. Goldspoon maaltijden zijn verpakt per 2 porties. De kosten per portie dalen naar mate je meer maaltijden toevoegt aan je abonnement. Als je wilt uitpakken kun ook premium producten toevoegen, deze producten hebben boven op je abonnement een kleine meerprijs per portie. Ook bieden we je de mogelijkheid om om je bestelling compleet te maken met extra bijproducten. Deze kun je in een los menu bij bestellen.

Hoe en waar worden de gerechten gemaakt?
De producten van Goldspoon worden onder de strengste voedselveiligheid voorschriften bereid en verpakt in onze professionele keuken, welke gecertificeerd is voor de productie van hoge kwaliteit voeding.

Waar zijn jullie verpakkingen van gemaakt?
De verpakkingen van onze gerechten bestaan uit voedselveilig plastic, aluminium en karton. Het plastic graag recyclen bij het plastic afval en het karton graag recyclen bij het oud papier.

Omdat we weten dat onze huidige verpakking niet ideaal is, werken we aan een beter alternatief. Om tot die oplossing te komen, nemen we eerst kleine stapjes om steeds minder verpakkingsafval te hebben, met het uiteindelijke doel om de meest duurzame manier te vinden zonder verpakkingsafval.

Als je ideeën hebt of met ons mee wilt denken, dan horen we dat graag via: hallo@goldspoon.nl

Waarom willen jullie een B Corporation certificering?
Wij geloven dat hoe groot of klein je onderneming ook is het belangrijk is om op een goede, sociale en duurzame manier te werken. Zodat we kunnen bijdragen aan een betere wereld, waarin we rekening houden met diversiteit, milieubelasting en sociale omstandigheden.

Op dit moment is Goldspoon in het proces tot aanvraag van de certificering en draagt het een B Corp Pending logo.

Bewaren & Bereiden

Hoe bewaar ik de gerechten?
Onze producten bewaar je in de de koeling op 5°C of in de vriezer bij minimaal -18°C tot de aangegeven houdbaarheidsdatum.


Hoelang kan ik het gerecht in de ijskast bewaren?
Gemiddeld zijn de gerechten na ontvangst 7 dagen houdbaar in de de koelkast.

Hoelang kun je gerechten thuis bewaren?
Onze producten blijven tot 3 maanden goed in je vriezer of 7 dagen in de koelkast.

Hoe bereid ik mijn Goldspoon gerechten?
Lees de instructies op de verpakking. Is de verpakking verdwenen, dan kun je op onze website inloggen via jouw account om de bereidingsinstructies te bekijken bij elk gerecht.


Kan ik de gerechten meerdere keren verhitten?
Meerdere malen verwarmen van de gerechten maakt ongewenste uitgroei van bacteriën mogelijk. Om deze reden adviseren wij de gerechten niet meerdere keren te verwarmen. Dit betekent niet dat meerdere malen verwarmen meteen risico’s met zich meebrengt, echter kunnen wij niet garanderen dat het product dan nog net zo veilig is. Wij raden daarom af om na het verwarmen gerechten te bewaren in de koelkast en deze opnieuw te verhitten.

Algemeen

Waar kan ik mijn tips en ideeën delen?
Heb je recept suggesties of andere ideeën? Leuk!
Deel ze met ons via hallo@goldspoon.nl

Kan ik bij jullie stage lopen?
Jazeker! Wij zijn opzoek naar goede en innovatieve meeloop stagiaires.

Zoek je:
- een stage in Marketing (Social media of Design),
- een stage in Product Ontwikkeling (Voeding en Design)
- een stage in Operatie & Logistiek
- een stage in Small Business & Sales?

Stageplek: Amsterdam
Stagevergoeding: Marktconform

Stuur ons je CV en motivatie via: hallo@goldspoon.nl dan nemen wij contact met je op.

Kan ik bij jullie komen werken?
Wij staan o.a. open voor Parttime en fulltime:
- Food & Product Ontwikkelaars
- Customer Care medewerkers
- Sales specialisten

Heb je interesse om bij ons aan de slag te gaan, stuur ons een open sollicitatie via hallo@goldspoon.nl

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Bekijk op onze contactpagina alle manier om makkelijk met ons in contact te komen.

Ontvang lekkere nieuwsberichten in je mailbox.